Kort arbetsvecka

Efter en lugn och stillsam helg är även min arbetsvecka över. Extra kort arbetsvecka, även för min del. Har tagit ledigt på torsdag för att åka på studiebesök till ett gymnasium i Tidaholm (det kanske bara finns ett där, jag vet inte). Detta gymnasium har en specialinriktning för elever med Aspbergers syndrom (AS). De kan välja mellan att gå samhälls- eller naturprogrammet där. Min son har sökt till detta så det är därför jag ska dit tillsammans med honom, hans pappa och en av hans lärare. Imorgon åker jag hem till mina barn och min fd man och sover där eftersom vi ska iväg tidigt på torsdag morgon. Det är inte ofta jag är med i barnens vardag så jag tycker det är bra att passa på vid sådana här tillfällen. Som ni säkert förstår så är inte jag och min fd man ovänner. Vi försöker träffas tillsammans med barnen ibland för vi tycker det är viktigt för dem. Tidigare firade vi jul, påsk och midsommar tillsammans allihop, men sedan i julas gör vi inte det längre. Det beror väl i första hand på att min fd man har träffat en ny kvinna och jag tror inte hon vill att han och jag ska fira högtider tillsammans med våra barn längre. Och då får jag acceptera det, även om jag inte direkt uppskattar det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0