Ledig onsdag

Idag är jag ledig efter att ha jobbat två dagar i rad. Det låter kanske inte så mycket, men för mig är det en hel eftermiddag till i veckan. Tycker jag har haft tur som kan jobba på eftermiddagarna. Jag jobbar kl 12-16.30 mån, tis och tors. Fr o m 1 mars ska jag jobba även fredagar och är då uppe i 50 % arbete. Studerar 50 % sedan i höstas.
Jag är utbildad grundskollärare och jobbade som lärare 2001-2007. Av olika orsaker (som jag kanske återkommer till) så blev jag sjuk under 2007. Under min sjukdomstid har reglerna för sjukskrivning ändrats så den 26 februari blir jag utförsäkrad och har inte längre rätt till fler sjukpenningdagar. Om jag har fattat rätt så kommer jag åter att ha rätt till sjukpenning efter tre månader. Jag vet inte än om jag kommer klara av att arbeta så som planerat, men jag hoppas och tror det. Annars vet jag inte riktigt hur det blir.
Under de senaste åren har jag lärt mig att det inte är någon idé att oroa sig i förväg, det tar bara massa kraft och energi som jag behöver till annat. Försöker ta en dag i taget och njuta av stunden. Det mesta brukar lösa sig på något sätt. Naturligtvis har jag en mycket jobbig tid bakom mig och jag har varit nära att ge upp många gånger, men just nu känner jag mig ganska tillfreds med tillvaron.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0