Sportlov...

Denna vecka är det sportlov för de flesta här i Borås med omnejd. Dock inte för mig. Jag jobbar (arbetstränar) på som vanligt. På SFI har varken elever eller lärare sportlov. På SFI är det 40-timmars arbetsvecka och semesteranställning som gäller för lärarna. En viss skillnad mot vad jag varit van vid; har alltid haft både sportlov och påsklov. Jag har ingenting emot att jobba, men det är lite tråkigt att jag inte kan vara ledig tillsammans med mina barn. De stora barnen klarar sig själva hemma, men lilltjejen får vara på fritids. Hon måste gå upp tidigt även denna vecka när det är lov. På onsdag är planen att jag ska gå på stan med min äldsta dotter. Shopping och fika står på programmet. Kul att få lite ensamtid med henne :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0