Tö ute, tö inne...

...tö i hjärta, tö i sinne. Det kändes bra att höra hur det töade och droppade ute igår. Men sedan började det töa inne också och det var inte lika kul. Inte kul alls faktiskt :( Ytterväggarna i mitt vardagsrum och mitt kök är rejält fuktskadade. Har flyttat möbler, gardiner och mattor en bra bit från ytterväggen. Av erfarenhet vet jag att skador som fastighetsägaren orsakat inte täcks av hyresgästens hemförsäkring. Ersättning från hyresvärden kan man inte vänta sig eftersom den beror på värdens goda vilja. Rädda det som räddas kan alltså. Vad som kommer hända och när det händer vet jag inte. Inget görs under helgen i alla fall. Är tveksam till om det kommer hända något överhuvudtaget. Fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0