Luftballong

Jag satt på min balkong och läste när jag hörde ett bekant ljud. Först kunde jag inte placera det, men när jag hörde ljudet igen identifierade jag det som en luftballong. Jag såg mig omkring, men såg ingen ballong och trodde att jag inbillat mig ljudet. Nästa gång ljudet hördes såg jag luftballongen. När jag bodde i Göteborg såg jag ganska ofta luftballonger på sommaren. De brukade lyfta från Slottskogen och jag bodde ï närheten så ballongerna var en ganska vanligt syn. Där jag bor nu är luftballonger mindre vanliga så det kändes speciellt att få se en ikväll. Det ger mig en mäktig känsla att se en luftballong sväva förbi nästan ljudlöst, bara ljudet av gasen hörs. Undrar hur det känns att åka luftballong... En del av mig tycker det skulle vara spännade att prova och en annan del tycker att det verkar farligt och besvärligt. Tänk om det börjar åska när man är där uppe bland molnen.... Och tänk om man störtar... Hur styr man föresten en luftballong? Vet man var den kommer landa? Nej, jag håller mig nog på marken och nöjer mig med att titta på luftballonger som seglar förbi. Sedan nynnar jag lite på Nenas "99 Lufballongs" och tänker att det var länge sedan den var populär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0