Svettig

Jag har längtat oerhört efter sommar och värme efter den kalla och snöiga vintern. Men jag glömde visst hur svettig jag brukar bli när det är varmt... Jag blir svettig bara av att andas. Föreställ er då hur svettig jag blir när jag försöker mig på någon form av fysisk aktivitet - eller gör inte det föresten. Tidigare blev jag mest svettig på kroppen, men nu svettas jag mycket i ansiktet och det syns ju väldigt tydligt och känns emellanåt väldigt pinsamt. Till en början var det mest nacken som blev svettig, sedan även pannan och överläppen. Nu svettas jag till och med vid tinningarna.
En sommar för några år sedan så var jag rejält svettig när jag kom in på ett café. När jag kom dit dagen efter - sval och torr - sa killen i kassan: "Idag är du visst inte lika varm som igår". Det kändes ganska pinsamt.
När jag ändå sitter här och skriver med svetten pärlande så tänkte jag avsluta med en lite historia som jag tycker är ganska gullig:
En korpulent dam kliver på en spårvagn i Göteborg under mycket stön och stånk. När hon äntligen satt sig på en säte säger hon urskuldande till chauffören: "Det är inte lätt att vara fet i hettan". Så är hon tyst några sekunder, och säger sedan förskräckt: "Oj, sa jag rätt nu?!?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0