För bra för att vara sant...

För drygt en månad sedan fick jag besked från facket att jag skulle erbjudas en ny tjänst i den kommun där jag är anställd. Detta hade bestämts på ett möte där arbetsgivaren och facket var med. Jag blev helt ställd av beskedet, men glad för det är vad jag har hoppats på i ett par år nu. Samtidigt så kände jag att det var för bra för att vara sant. Min tveksamhet växte när tiden gick och jag inte fick någon bekräftelse från arbetsgivaren. I förra veckan var det nytt möte med arbetsgivaren, facket och mig. Då kom det fram att jag inte alls blivit erbjuden någon tjänst, trots att det fanns protokoll på detta. Personen som skrivit protokollet hade inte befogenhet att bestämma över huruvida jag skulle få någon tjänst eller inte. Arbetsgivarsidan skällde omväxlande på varandra och på facket medan jag satt där som ett fån. Enligt facket så gäller protokollet som skrev vid det tidigare mötet och enligt arbetsgivaren så gäller det inte. Nu väntar en arbetsförmågebedömning hos företagshälsovården för mig. Först när den är klar kan det bli aktuellt med en omplacering för mig. Och om det inte finns någonstans att omplacera mig så blir jag uppsagd. Jag har levt i ovisshet angående min anställning i över två år och det är inte över än...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0