Fel låt

Jag och mina barn har tittat på Melodifestivalens final ikväll. Den som engagerade sig mest var min yngsta dotter. Det började redan tidigare under dagen då hon köpte årets Melodifestivalen-cd. "Jag bara måste köpa Melodifestivalen 2010", sa hon. Hon samlar på de skivorna säger hon - samligen består av tre stycken :)
Tyvärr så gick Melodifestivalen inte alls som hon ville... Hon röstade på Erik Saade och tyckte att jag skulle rösta på Peter Jöback eftersom han såg ut att inte få så många röster. Besvikelsen var stor hos henne när Anna Berggren (heter hon så?) vann. Men det värsta var att Peter Jöback inte fick så många röster och "såg ledsen ut" på tv. Den som blev mest ledsen var min dotter, hon grät en lång stund över att stackars Peter sett så ledsen ut. Och hon som vann "såg ut som en häxa", frågan var om hon inte rent av var en häxa på riktigt.
Melodifestivalen brukar ju väcka starka känslor varje år. "Fel låt vann" och "Röstfusket" står det på löpsedlarna. Tur att inte min dotter inte är journalist och ska sätta rubriker. Då lär det ha stått följande på löpsedlarna: "Häxa fuskade till sig segern" ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0