Jobbigt...

Min lägenhet blev fuktskadad för tre veckor sedan. I onsdags var fastighetsägaren själv här tillsammans med en anställd och besiktigade skadorna. Väven och tapeten runt fönstret och balkongdörren behövde tas bort för att det skulle torka upp, om "gubbarna" fram till. Men när de väl börjat riva så visade det sig att det var mycket mer som behövde rivas ner. Nästan halva väggen i vardagsrummet rev de ner, ända till betongen! Nu ser det ut som en byggarbetsplats i vardagsrummet och luktar som i en unken gammal källare. Jag tycker det är så jobbigt när det händer sådana här oförutsedda saker så att det måste komma hantverkare. Det medför en massa extraarbete, främst extra städning. Allt "extra" känns väldigt jobbigt för mig. Nu har jag ju börjat jobba igen och jag pluggar dessutom och det är mycket energikrävande för mig som varit sjukskriven så länge. För att jag ska orka jobba och plugga krävs att allt annat runtomkring flyter på. Så när det inte gör det, blir jag helt slut och uppgiven. Undrar om jag någonsin kommer få min kraft och energi tillbaka helt och hållet? Samtidigt är jag medveten om att jag kanske aldrig får tillbaka samma kapacitet som tidigare. Å andra sidan - vem skulle inte tycka det var (i alla fall lite) jobbigt att få fuktskador i lägenheten med allt vad det innebär...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0