Ny partimedlem

Har länge funderat på att engagera mig politiskt. Tidigare har jag inte känt att jag haft tid och ork, men nu har jag gjort slag i saken. Igår var jag på ett arrangemang med anledning av Internationella kvinnodagen som hölls av lokala Socildemokraterna, Vänsterpartiet och Miljöpartiet. Kände att jag höll med om det mesta som diskuterades och när jag kom hem anmälde jag mig som medlem i ett av dessa partier. Jag kanske inte kommer att vara så aktiv, men jag tror att ett politiskt engagemang är ett sätt att verkligen ändra på saker. Gnälla går ju bra, det gör väl alla. Men att verkligen försöka göra något åt "problemet" är det få som gör. Jag ska i alla fall göra ett ärligt menat försök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0