Plastälskaren

Min katt Majsan gjorde för någora månader sedan en ny upptäckt: plast är gott! Hon älskar att slicka på plast, framförallt platspåsar. Om jag varit och handlat och kommer hem med en ny plastpåse är hennes lycka fullkomlig. Jag hinner knappt sätta ner påsen på golvet i hallen innan hon är där och slickar på påsen. Duschdraperiet är också väldigt gott att slicka på. Jag kan inte förstå vad det är som är så lockande med plast. Nyttigt verkar det inte heller vara. Majsans favoritplast tycks vara de påsar man lägger frukt och grönsaker i när man handlar. Igår hade hon lyckats få loss en ganska stor bit från en sådan påse och börjat tugga i sig. Jag så henne och lyckades hindra att hon åt upp plastbiten. Förra veckan skrämde hon mig rejält: jag trodde att hon hade blod i avföringen. Vid en närmare titt såg jag att det var den typ av rött plastsnöre som man brukar öppna kexpaket med. Tur att jag inte hann ringa till veterinären!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0