Borta bra, men hemma bäst

Den här helgen hade jag planerat att gå ut och roa mig, men det känns inte så lockande längre. Känner för en mysig hemmakväll framför tv:n med vin, popcorn och choklad. Melodifestivalen håller ju på och nu är äntligen OS slut så tv-tablån har återgått till ordinarie program. Inför en utekväll krävs även en del förberedelser och dessa känns bara jobbiga idag. Det kan bero på att jag igår förberedde mig för eventuellt utgående. Var med en kompis på mingel i en klädaffär och efter det gick vi och åt. Funderade på att fortsätta kvällen ensam eftersom min kompis skulle jobba natt, men jag kände mig trött så jag åkte hem klockan tio. Det kanske är åldern som börjar ta ut sin rätt ;) Imorgon kväll ska jag kanske gå på bio med en kompis. Men det känns inte jobbigt för då slipper jag förberedelser som att välja speciella kläder och sminka mig - det syns ju inte i biomörkret ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0