Prince of Persia

När jag åkte hem med bussen idag såg jag en reklamskylt för filmen Prince of Persia. Vad jag förstår så bygger den på ett spel med samma namn. Detta spel hade min fd man på sin datorn för ca 15 år sedan. Den dåvarande varianten av spelet hade ett mycket dramatisk musiktema. Jag kan fortfarande framkalla musiken. Förutom att spela detta spel, använde vi det till att väcka vår son när han var liten. Han hade sk nattskräck som innebar att han bara skrek och inte var kontaktbar. Det gick nästan inte att hålla honom för han var stel som en pinne och försökte vrida sig ur mitt grepp. Hans pappa och jag kom på ett sätt att väcka honom: vi slog på datorn och satte igång Prince of Persia. Musiken väckte sonen och vi kunde trösta och lugna ner honom. När sonen blivit större och inte längre led av nattskräck läste jag i en föräldratidning att man absolut inte skulle väcka den som hade nattskräck...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0