Universalmedicin

Jag har åkt på en rejäl vårförkylning. Ingenting ovanligt med det - jag brukar bli förkyld på våren. Mina förkylningar börjar alltid med ont i halsen i ett-två dygn. Sedan blir jag snorig och i slutet av förkylningen får jag hosta. Är det en rejäl förkylning så avslutas den med munsår. Just nu har jag ett stort munsår som täcker större delen av partiet mellan näsan och munnen. Inte nog med att det inte ser vackert ut; det kliar och gör ont. Det känns inte heller som om förkylningen är på väg att gå över :( Men jag har en universalmedicin som hjälper mot det mesta och brukar vara effektiv mot förkylning. Den medicinen köper man inte på ett vanligt apotek. Det är Apotek Röda Näsan (läs: Systemet) som har denna medicin. Min universalmedicin är päronkonjak. Det hjälper mot det mesta från nageltrång till krossat hjärta. Men man ska inte överdosera för det kan leda till oönskade biverkningar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0