En enda man

Jag har varit på bio och sett filmen En enda man (A Single Man). Vilken fantastisk film! Så vacker, så sorglig och så välspelad. Egentligen finns det inga ord som är rätt för att beskriva filmen, man måste se den.
Det finns en man i staden där jag bor som har sett denna film sju gånger. Han säger att filmen handlar om hans liv. Därför kändes det väldigt speciellt när han kom in i biografen strax innan filmen började och satte sig framför alla andra. Under filmen kunde jag inte låta bli att titta på hans huvud i motljus av filmduken. "Så detta är du?" tänkte jag. När filmen var slut ville jag gå fram och ge honom en kram, men jag såg att han var inne i sig själv och ville inte störa.
Det var nog fler som kunde känna igen sig i filmen - jag kunde det. Saknaden efter en älskad person och funderingar på om livet verkligen är värt att fortsätta leva har nog de flesta känt någon gång. Vi är ju alla bara människor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0