Äventyr i badrummet

Klockan fyra imorse vaknade jag och behövde gå på toaletten. Det händer ganska ofta att jag får göra nattliga toabesök och för att inte piggna till så tänder jag inga lampor. Även imorse famlade jag mig upp i mörkret, nästan halvsovande. När jag reste mig upp från toastolen så hörde jag ett "plupp" som jag knappt reagerade över. Jag vände mig om för att lägga på toalocket och spola - då såg jag min lilla kattunge Kajsa i toaletten. Det var hon som var "pluppet"! Jag blev med ens klarvaken och fiskade snabbt upp henne. Sedan var det bara att tända ljuset och skölja av Kajsa i handfatet. När barnen var små var det ofta nödvändigt att fiska upp leksaker och annat ur toaletten, så jag är ganska van och tycker oftast inte att det är så äckligt. Det var dock första gången jag fiskade upp en katt ur toaletten. Förmodligen också den sista för jag tror inte Kajsa gör om sitt ofrivilliga dopp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0