Ny familjemedlem

Min familj har utökats med en liten kattunge. Kajsa heter hon och är min tredje katt. "Alla goda ting är tre" sägs det ju och det stämmer i alla fall in på mig: Jag har tre barn och tre katter :)
Det känns ljuvligt med en liten kattunge igen, känns lite som att få en bebis. Mina andra katter, Ernst och Majsan, har inte riktigt hunnit vänja sig vid lilla Kajsa än. Det har varit en del morrande och fräsande, men nu har det lugnat sig lite. Ernst är inte så tuff, men Majsan har fräst ifrån och försökt slå till Kajsa med tassen några gånger. Samtidigt är hon nyfiken på lillan. Ernst morrar dovt, fräser och springer sedan och gömmer sig. Han är minst fyra gånger större än Kajsa och ändå är han rädd för henne. En riktig meskatt är vad han är, men han har alltid varit sådan.
Det råder ett litet kallt krig här, men jag tror att det snart blir vapenvila.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0