Kärlek på jobbet

Det är många som hittar kärleken på jobbet. Min före detta man, som också är mina barns pappa, och jag arbetade på samma ställe. Vi hade träffats innan, på fester med gemensamma kompisar. Men det var först när vi båda arbetade på samma arbetsplats som det blev något mellan oss. Nu är vi visserligen skilda, men vi var tillsammans i 13 år och vi har tre barn ihop.
Ett år efter skilsmässan blev jag tillsammans med en kollega på skolan där jag jobbade då. I två år var vi tillsammans innan det tog slut. Så här i efterhand så inser jag att det inte var något bra förhållande. Det kändes inte helt bekvämt att kollegor och elever kände till vårt förhållande. Nu har jag också förstått att han satt i system att stöta på sina kollegor till höger och vänster. Jag var inte den första kollegan han hade ett förhållande med och inte den sista heller.
I dagsläget har jag svårt att tänka mig att inleda ett förhållande med någon kollega. Jag kan däremot tänka mig att bli lite hemligt förälskad i - eller attraherad av - en kollega. Det blir roligare och rent av lite spännande att gå till jobbet då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0