Nu ska jag göra mig vacker...

...det säger jag ibland när jag ska försöka fixa till mig lite. Varje gång jag säger det, tänker jag på trollmamman i "Trolltyg i tomteskogen". Trollmamma står framför spegeln och fäller kommentaren, sedan knyter hon fast en mask i håret. Scenen avslutas med att hon säger: "Nu är jag fin." Resultatet är inte så förtjusande direkt. Sanningen att säga så är det ingen större skillnad mot innan. Misstänker att det är så i mitt fall också... Men frågan är vad det spelar för roll egentligen. Tänker också på vad min kompis pappa sa till henne när hon beklagade sig över att en bikini hon köpt inte satt så bra: "De kvettar la - de ä la ingen som tettar på dej ändå". Nu tror jag ju att han på något sätt ville förklara att det nog bara var hon som tänkte på hur hon så ut i bikinin, men det lät ju inte så bra...
När jag står framför spegeln med intentionen att försöka göra mig fin och sedan inte blir så nöjd med resultatet så försöker jag intala mig att "de kvettar la - de ä la ingen som tettar mej ändå".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0