Skendräktig...

Jag var på apoteket för att hämta medicin jag fått utskrivet. När jag blir expedierad får jag frågan: "Hur långt gången är du i graviditeten?" Först förstod jag ingenting, sedan sa jag: "Men jag är inte gravid!" Det blev lite jobbigt både för henne och mig. Jag tyckte hon borde förstått att jag inte var gravid - jag är faktiskt 41 år och hon hade ju sett mitt personnummer...
Det är inte första gången folk tror att jag är gravid trots att jag inte är det. I dagsläget kan jag förstå det eftersom jag är mullig och mycket av hullet sitter runt magen. Men första gången jag fick frågan var när min son var liten och då var jag avsevärt smalare än idag. Kan man inte få ha tjock mage ifred, utan att bli anklagad för att vara gravid?

Kommentarer
Postat av: Greta

Jag har det problemet också. Jag tycker inte att det är okej att folk gör så!

2011-06-16 @ 02:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0