The one and only - Tomas Ledin

Tittade på Lotta på Liseberg nyss, där Tomas Ledin var med. Vet inte hur många live-konserter jag varit på där han spelat. För mig har Tomas Ledin alltid varit en speciell artist.
 Dagen tv-program fick mig att tänka på en händelse som inträffade för tio år sedan: När min yngsta dotter var bebis, ammade jag ofta henne framför tv:n. Vid ett tillfälle tittade jag på en repris av Allsång på Skansen. Min äldsta dotter ville titta på en videofilm och var inte helt nöjd med att mamma ville titta på tv. Men plötsligt hajade hon till, när Lasse Berghagen presenterade Tomas Ledin. "Tomas Lady", sa hon. "Nej, Tomas Ledin, heter han", sa jag då. "Det är en farbror som sjunger. Mamma tycker att han är bra". Samtidigt kom Tomas Ledin in på scen och han hann inte ta en ton innan min äldsta dottern sade: "Det tycker inte jag - han är ju inte ens snygg!". Och då var hon bara fyra och ett halvt år...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0