På promenad i Köpenhamn

Har varit på lill-semester i Malmö och Köpenhamn tillsammans med mina föräldrar och min bror. Vi hade tur och lyckades undvika både kraftig åska i Malmö och översvämning i Köpenhamn.
I Köpenhamn blev det en riktig långpromenad när vi letade efter en särskilt restaurang. Denna restaurang, Det lille apotek, skulle ligga på en tvärgata till en större affärsgata inte långt från Ströget. Vi gick och vi gick. När vi slutligen bestämt oss för att strunta i den ursprungliga planen, hittade vi äntligen restaurangen.
För sex år sedan var jag och en kompis i Köpenhamn. Vi hade bestämt oss för en tur till Nyhavn. Dessvärre hade vi dåligt koll på var det låg. Och vi var ännu sämre på att läsa kartan (jag lyckades alltid komma fel när det var orientering i skolan). Vi följde kartan på vårt sätt och tog en väldig omväg till Nyhavn. Tillbakavägen via Ströget var betydligt kortare.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0