En man i byrån

När jag var liten var låten En man i byrån med Lill Lindfors populär. Jag minns att jag var väldigt förtjust i den låten. Jag gillade inte bara musiken utan även texten. Tolkade den på mitt eget sätt: Tänkte mig en liten man som fick plats i en ask i en byrålåda. En vuxen variant på Nils Karlsson pyssling. Jag hade lite svårt att förstå vad man egentligen skulle ha den där lille mannen till...
Som vuxen, ensamstånde, kvinna så kan jag ibland känna att det kanske inte skulle vara så dumt att ha en man i byrån. Ibland saknar jag någon att dela vardagsbestyren - och räkningarna - med. Då hade det bara varit att öppna byrålådan och släppa ut mannen. Låta honom fixa räkningarna, dammsuga, våttorka, städa badrummet och tvätta fönstren. Och när han ändå var i farten så kunde han ju passa på att laga mat och diska också. Medan jag sitter på balkongen eller i soffan med ett glas vin, lite praliner och en god bok.
Ärligt talat så är det nog ingen man jag vill ha utan en betjänt. Nej, det är nog bäst att jag tar hand om mina räkningar och mina vardagssysslor själv. Bra kvinna reder sig själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0