Gratis är gott

Varför hävdar alla snåla människor att de är ekonomiska? Kanske för att det låter bättre att vara ekonomisk än att vara snål. Jag tycks råka ut för män som är snåla. Jag måste se billig ut med andra ord... Min före detta man brukade alltid säga att man inte skulle dricka alkohol efter klockan tolv på natten. Han hävdade att man blev mindre bakfull om man inte drack alkohol efter klockan tolv. Det kan ju ligga något i det... I alla fall; En gång när vår äldsta dotter var bebis var vi bjudna på en fest hos fd makens chef. Jag var chaufför eftersom jag ammade och inte drack alkohol under denna period. Det var ganska sent på natten och jag ville åka hem, men det vankades "nattamat" och fd maken ville stanna en stund till. Han hade en nyss påbörjad öl i handen. "Du har ju sagt att man inte ska dricka efter tolv", sa jag när jag noterade ölen. "Ja, men det är ju gratis", svarade han. Gratis är gott. Och snålheten bedrar visheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0