HBTQ ...r..s ....öh?

För några år sedan ställde min dotter mig dessa frågor om min kompis (jag kallar henne Anna här):
- Mamma? Har Anna någon man?
- Nej, inte vad jag vet.
- Är hon kär in någon man då?
- Nej, det tror jag inte.
- Va!?! Är hon bög eller?!?
Jag förklarade att kvinnor inte kallas för bögar utan för lesbiska och att Anna inte var lesbisk bara för att hon inte var kär i någon man.
På tal om lesbiska, så tycker min son det är konstigt att inte alla tjejer är lesbiska. Att man kan gilla tjejer som är så fina tycker han inte är något konstigt alls. Men hur man kan tycka killar är fina det tycker han är konstigt... Tur att vi alla är olika och får gillar den/de vi vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0