Sådan mormor, sådant barnbarn

För många år sedan kom min mor hem till min mormor och berättade att hon inte ville gå till söndagsskolan mer. Mormor undrade varför och frågade om någon varit dum mot min mamma. Men så var det inte försäkrade mamma. "De bara pratar om Gud och Gud hela tiden. Jag blir så le på det", sa hon.
Min yngsta dotter hade för något år sedan varit och besökt Missionskyrkan med sin klass. Jag frågade henne hur det hade varit och hon svarade: "Tråkigt. De bara pratade om Jesus Kristus hela tiden!"
Själv har jag inte haft något emot kyrkan under min uppväxt, utan sjöng faktiskt i kyrkans barnkör i flera år. Omgiven av hedningar med andra ord, vilket passar bra nu när vi står inför årets midsommarfirande. En hednisk fruktbarhetsritual som överlevt trots allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0