Heliga skrifter

Har ni hört reklamen för Biltemas katalog på radion? En man letar efter Biltemas nya katalog och beskyller familjen för att ha slarvat bort den. En familjemedlem säger att "det är bara reklam" varvid mannen hävdar att det är "en helig skrift".
Ett annat exempel på "helig skrift" är Claes Ohlson-katalogen. Den har jag själv kallat för "männens bibel". Vad är det egentligen med män och alla dessa kataloger? Hobbex-katalogen, Jula-katalogen, Kjell & Co-katalogen, Teknikmagasinets katalog och ovan nämnda kataloger förvandlar vuxna karlar till små pojkar. Nu finns ju alla dessa kataloger även att finna på Internet.
När jag fortfarande var gift hittade jag ofta diverse kataloger liggandes på toaletten. Min slutsats av detta är att gränsen mellan "helig skrift" och "skitlitteratur" är hårfin...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0