Pink Lady

Jag gillar rosa. Det kan gå lite till överdrift ibland. När mina döttrar var små så köpte jag många rosa kläder till dem. Min äldsta dotter tyckte att det blev för mycket, så under en period vägrade hon att använda rosa kläder. Själv har jag en hel del rosa kläder. På jobbet har jag en rosa mapp och ett rosa skrivbordsunderlägg med en katt på (är ju kattälskare också). Både elever och kollegor har reagerat över att jag gillar rosa. Ibland har eleverna undrat om jag varit sjuk när jag inte haft något rosa på mig. De elever som inte vet vad jag heter, förstår vem jag är om någon säger säger "rosa tanten". Själv föredrar jag "Pink Lady". Det finns även ett äpple som heter så och det passar extra bra eftersom jag är ganska äpplelik - rund i formen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0