Bra vin

Dricker lite rödvin så här på fredagskvällen. Efter att inte ens ha druckit ett glas känner jag mig redan lite yr. Och även inspirerad att blogga lite om vin.
Vad är ett bra vin? Ja, det är väl framför allt en subjektiv bedömning. En riktig vinkännare vet ju vad som verkligen ÄR ett bra vin. Men det är ju inte säkert att du eller jag delar dennes uppfattning. Jag tycker att ett bra vin är ett vin som jag tycker är gott. Är det dessutom prisvärt tycker jag det är ett plus. En del människor anser att ju högre alkoholhalt ett vin har, dessto bättre är det. Sedan finns de som inte bryr sig så mycket om hur vinet smakar. Det viktigaste är att det är billigt eller att man blir full. Eller som min fd svärmor brukade säga: "Bara det rusar".
Det vin jag dricker idag tycker jag är gott. Det kostar 154 kr för en bag-in-box och alkoholhalten är 14 procent. Ett bra vin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0