Taxi, var god dröj

I vintras hjälpte jag och min sambo en kvinna att ringa efter taxi. Kvinnan hade ingen mobiltelefon - döm om vår förvåning! Kvinnan var från Mariestad och på besök hos sin särbo i Borås. Kvinnan hade tagit sitt pick och pack och lämnat mannen. Nu skulle hon övernatta hos en väninna i en annan del av staden. Av kvinnans beskrivning att döma så var mannen inte någon trevlig typ. Min sambo och jag väntade på taxin tillsammans med kvinnan. Vi hoppades att mannen skulle hålla sig borta från gatan och kvinnan om vi stannade kvar hos henne. Jag gav henne rådet att hålla sig ifrån honom i fortsättningen, vilket hon sade att hon skulle göra.
Tidigare ikväll såg jag samma kvinna stå med sina tillhörigheter och vänta på taxi igen. Hon hade uppenbarligen återvänt till mannen och var på väg från honom igen. Det kanske inte var första gången sedan i vintras heller, vad vet jag? Hur många gånger kan en människa - frivilligt - göra om samma misstag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0